Girl Online
Tips: Kurangkan lapar dan dahaga
Sunday 22 July 2012 • 12:14 pm • 0 comments
Tumblr_m7fx1a0wlb1qcsnnso1_500_large

Heyy assalamualaikum ! Masuk hari ni,sudah 2 hari kita berpuasa kan ? Alhamdulillah kita masih sempat lagi berpuasa pada tahun ni. So today ila nak bagi korang tips supaya tak terlalu lapar dan dahaga di bulan puasa ni .. Mungkin berguna untuk korang kan,ila just share ja :)

1. Mesti sahur

2. Ketika nak makan nasi, bacalah selayaknya sebagai seorang Islam. Gumpalkan nasi sebanyak 3 ketul. Baca Surah Al Ikhlas 1 kali dan makan nasi segumpal. Baca lagi, makan lagi. Jadi 3 kali lah kita baca surah Al Ikhlas.

3. Dah habis 3 gumpal tu makanlah seperti biasa. Selepas makan sahur, makan buah kurma 7 biji. Sebelum makan, Bacakan selawat 1 dan makan buah kurma, baca lagi makan kurma lagi.

4. Sampailah 7 kali. Amalan ini adalah baik untuk orang-orang yg bekerja di tengah panas, seperti buruh kasar dan sebagainya.

SEBENARNYA: Surah Al-Ikhlas itu adalah ayat yg dapat menguatkan segala sendi dan tulang dalam badan kita dengan izin Allah swt.

Buah kurma itu, 7 biji kalau kita makan dlm sehari, iblis takkan dekat dengan kita. Dan ianya adalah amalan Rasulullah, selain dari memberikan tenaga.

Cubalah dengan izin Allah swt. Wallahualam.

# bole tolong tak ? tolong like page ila kat facebook yeaw ? Buka je page stuffies tuh then click like :P HAHA ! *Malu fulakk derr. Yang like tu,thanks sesangat .. :D


PASTFUTURE


welcome to my humble abode! i literally sucks at expressing my emotion, that's why i decided to start a blog, to express everything i am feeling at the moment. i live for my pets and food. x


MOOD BOARD




Template by x
Basecodes x
Other stuffs xxxxx

All Right Reserved 2012 by Girl Online