Girl Online
6 tips penjagaan muka
Sunday 17 June 2012 • 12:54 pm • 0 comments
Tumblr_m5o529j4gg1r621gdo1_500_large


Heyp peeps ! okaylah,hari ni ila rajin sangat nak bagi korang some tips. so nak tak baca ni? kalau nak boleh teruskan membaca kalau tak bolehlah tekan huruf "x" merah kecik kat atas tuh ... hehe ~

1. Minum air kosong sebanyak 8-10 gelas sehari untuk mengekalkan kelembapan kulit . kalau nak minum lebih daripada 10 gelas sehari lagi boleh !

2. Sebelum tidur,basuh muka dengan air bersih. kotoran dan bakteria yang tidak dibersihkan itu boleh menyebabkan kulit berjerawat dan berminyak.

3. Jangan lupa cuci muka sebelum bersenam ataupun beriadah. kalau berpeluh nanti,ia akan mengurangkan jumlah kotoran dan bakteria yang ada di muka.

4. Amalkan penjagaan kulit muka. Pertamanya cuci muka dengan air suam dan gunakan pencuci yang berasaskan gylcerin . lepas cuci muka,gunakan penyegar (toner) dan disusuli dengan pelembap.

5. Pakai sublock bagi mengelakkan dan melindungi kulit daripada terbakar.

6. Akhir sekali,jika anda mempunyai masalah kulit yang serius,berjumpalah dengan pakar kulit dan dapatkan khidmat nasihat tentang apa yang anda patut buat.

# kay,tu jaa.. kalau suka,meh add ila kat fesbuk .. hehe ~ > ADD SINI < kbye,peace yaww !


PASTFUTURE


welcome to my humble abode! i literally sucks at expressing my emotion, that's why i decided to start a blog, to express everything i am feeling at the moment. i live for my pets and food. x


MOOD BOARD




Template by x
Basecodes x
Other stuffs xxxxx

All Right Reserved 2012 by Girl Online