Girl Online
Tips Menghilangkan/mencegah Jerawat Daripada Tumbuh di Wajah
Sunday 15 April 2012 • 1:06 pm • 0 comments




     
Hi semua !! (ceh bersemangat nih sebab nak bagi tips kat korang)
Memandangkan ini  adalah tips pertama aku,aku akan taip bagus2 supaya korang semua faham.
(okay??focus yea?)
 
 

 

Dalam artikel ini, aku akan memberikan beberapa cara menghilangkan jerawat yang mudah untuk korang semua ikuti. Aku sedar bahwa wajah adalah pesona setiap insan, baik itu lelaki atau wanita. Hal yang pertama kali diperhatikan jika kita bertemu seseorang adalah wajah. oleh sebab itu kita wajib menjaga kebersihan wajah kita. Jika di wajah kita muncul yang namanya jerawat, pasti akan mengganggu sekali terhadap penampilan kita…khususnya bagi wanita yang selalu peduli akan kecantikan.

Ok,kat bawah ni ada senarai tips-tips/cara-cara untuk mengelakkan wajah korang ditumbuhi benda alah itu.. Hehe~ focus yea?

  • Mencuci wajah 2 kali sehari---
    • Tips menghilangkan jerawat yang pertama adalah dengan cara mencuci wajah 2 kali sehari. Mencuci wajah 2 kali sehari akan membantu menghilangkan minyak di permukaan kulit kita. Jika kita jarang membersihkannya, maka bakteri penyebab jerawat akan hidup subur di wajah kita. Namun ingat..jangan mencuci wajah apalagi menggosok wajah secara berlebihan karena malah akan meningkatkan produksi minyak sobaceous yang dapat menyebabkan masalah kulit pada wajah. Cucilah wajah 2 kali sehari dengan menggunakan sabun yang lembut.

    •  Sesuaikan kosmetik dengan jenis kulit korangJika kulit u ols berminyak maka gunakanlah kosmetik untuk kulit berminyak, jika kosmetik yang korang gunakan tidak sesuai dengan jenis kulit korang..benda alah tu akan tumbuh taw d wajah korang. Jadi berhati-hatilah dalam memilih kosmetik.
        
      • Keringkan wajah u ols semua dengan tuala yang bersih setelah cuci muka atau mandi, karena bakteri juga menyukai tempat yang lembab dan hangat.

      • Minum air putihHampir 70% kulit kita terdiri dari air, dengan minum air minimal 2 liter sehari, maka kulit kita akan selalu fit dan sehat.

        •  gunakan pelembab kulitMenggunakan pelembab akan membantu menyehatkan kulit kita, terutama dari kulit kering dan pecah2. Namun pelembab disini bukan berarti pelembab yang berminyak..sekarang sudah banyak produk kosmetik yang berbahan dasar air.

          •  selalu pastikan kulit anda bersih sebelum tidur.Selalu cuci muka anda sebelum tidur agar kulit beregenerasi dengan baik.
             
            • Selalu-selalulah makan sayur dan buah.sayur2an mengandung banyak vitamin yang menyehatkan kulit kita. Perbanyaklah makan sayur atau buah, terutama yang mengandung vitamin E. Dengan kulit yang sihat, maka jerawat akan sukar untuk tumbuh dan berkembang.

              •  Tidur yang cukup dan teratur.Kulit juga sama seperti kita, perlukan rehat. Jadi biasakanlah untuk tidur yang cukup dan teratur. sebab saat kita tidur, kulit akan beregenerasi dan membuang racun2 yang berbahaya sehingga saat kita bangun keesokan harinya kulit kita akan kebali segar.

               
             Ok u ols,itu ja yg aku boleh share2 kat korang.. tips ni bukan aku yang buat,aku copy je kat website indon   ni.. cuma ada beberapa ayat yang aku ubah sikit2 sbb nanti takut korang takk faham pulok !. Hee~

Okielah korang,aku doakan supaya korang nnt dpt kulit yang bersih dah mulus yang tidak ditumbuhi oleh benda alah tu,ye? Kayy,babaiii~! C yaah ! :) Enjoy reading !


PASTFUTURE


welcome to my humble abode! i literally sucks at expressing my emotion, that's why i decided to start a blog, to express everything i am feeling at the moment. i live for my pets and food. x


MOOD BOARD




Template by x
Basecodes x
Other stuffs xxxxx

All Right Reserved 2012 by Girl Online